<--->

Har inga bra ursäkter för att jag inte skrivit på typ två veckor.. Ren slöhet är nog den största orsaken. Men jag har inte heller kunnat fota några bilder eftersom Mediamarkt har min kamera i säkert förvar, för andra gången...

Det har varit lite hit och dit med allt här nere. Kan iaf fastställa att det nog varit de två tuffaste veckorna hittils. Är lite svårt att förklara hur det kännts och varför, för jag vet inte riktigt själv.. Även om jag inte direkt arbetar ihjäl mig, så har det varit en ganska ansträngande tid. Det har varit lite halvjobbig stämning och väldigt höga krav på sista tiden. Minsta lilla fel har ibland lätt till enorma reaktioner. Därför har jag hela tinden försökt prestera precis så som jag tror att de vill, även om det inte kännts som det rätta för mig.
   Det är nog det som är tuffast med att vara aupair. Man får inte hela tinden handla utifrån vad man själv tycker är det bästa, utan man får gå in i en roll som föräldrarna skapar. Och det är det som är ansträngande, att hela tiden, behöva spela den här rollen. 

Har pratat med Linnea ett par gånger den här veckan och det har iaf gjort mig på bättre humör. Inte för att jag är glad för hennes skull, att hon upplever samma svåra saker, men det är skönt att vi kan förstå varandras situationer. 

Nog om detta! I förrgår köpte jag en gitarr! :D fick dock offra mina naglar som var så fina.. men jag får lägga ner extra myckert energi på högerhandens istället ;) 
 
Nu blir det promenad och ikväll ska jag till Mia och färga hennes hår. ÄNTLIGEN HELG!! Ha det så bra!
    

Kommentarer
Postat av: Amanda

2011-01-21 @ 23:59:38
Postat av: Amanda

du kan ju ignorera det där konstiga inlägget... ;)

Vad duktig du är som iallafall skriver! :P

2011-01-22 @ 00:01:32
Postat av: lina

njut av ledigheten ;D <3

2011-01-25 @ 22:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0