Back in D'dorf

Vilken vecka! Underbart roligt att komma hem och träffa alla igen :D :D 

Resan hem var dock inte lika underbar. Först gick allt enligt planerna. Utnyttjade varenda hekto i mitt bagage, mina väskor vägde exakt 10 och 15 kg. Fast då hade jag extra mkt kläder på mig och alla fickor fullpackade.. hehe

När jag väl gått igenom säkerhetskontrollen var det ungefär en timme kvar till avgång, vilket var helt okej. Men sedan sa de i högtalarna att planet inte lyft från Tyskland ännu, och att det nog skulle bli en timma försenat.. Efter ytterligare en stund fick vi veta att planet var nästan två timmar försenat!! Ush vad det var långtråkigt att vänta..
  Men tack vare Jorunn i telefon fick jag iaf en timma att gå ;)
Det dumma var att allt som var så noggrant planerat plötsligt inte fungerade längre. Jag skulle ta en buss från Weetze (flyplatsen i Tyskland) till Düsseldorf. Sedan skulle jag ta spårvagnen hem. Men nu missade jag bussen till D'dorf och nästa skulle gå 24:00. Så efter att ha väntat på Skavsta fick jag alltså också vänta i över 2 timmar på Weetze. Sedan gick det ju inga spårvagnar 20 över 1, så då fick jag ta taxi hem.. 

Men men, nu är jag iaf framme och fick två bamsekramar av barnen i morse :) 
Nu ska jag sova lite och sedan måste jag försöka packa upp alla mina saker, inte så kul, men lika bra att göra det direkt. Idag är det iaf ingen svensk skola, så jag är ledig fram till 4, skönt!

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0