Carnival :D




Att det finns många högtider här i Tyskland, det är iaf en sak som är säker. Och när det firas i Düsseldorf, ja då firar düsseldorfarna ordentligt. Förra veckan inleddes Carnival med pompa och ståt. Folk var utklädda till clowner och allt annat färgglatt. Själv stack jag ut i min svarta vinterkappa..
Ett x antal öltält var självklart också uppsatta i Altstadt, där det hela utspelade sig. 
Nu tar dock Carnival och gör en paus fram till början av mars. Då håller det på en hel vecka, så det här var bara början på något mycket större.. har jag förstått :)
Så tills dess får jag väll ta och knåpa ihop något fint att ta på mig, jag också ;)

Slänger in bilden på de tre fina herrarna i lite störra format, för jag tycker de ser så gulliga ut.  




Det är så roligt att uppleva de här riktigt typiska tyska "sakerna". Det skiljer sig ju en hel del från Sverige. Jag menar, skulle en hel stad kunna samlas på ett torg i sverige och samtidigt vara utspökade såhär? nej knappast.. Och visst var det roligt att uppleva, men min bild av tyskarna.. tja, i mina ögon är de allt lite knasiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0