Då så!

Nu har jag varit här i Düsseldorf i en vecka. Äntligen har jag fått ett fungernade internet och kan börja få kontakt med omvärlden igen ;)

Det har varit en lång vecka, med många nya saker varje dag. Det har varit en stor omställning att plötsligt hamna i en helt ny familj med helt andra vanor och regler. Det har nästan varit en större utmaning än att prata ett nytt språk. Att veta vad som passar sig och vad som inte anses rätt är svårt att veta. Bara en sådan sak som om man sitter i pyamas och äter frukost eller inte.. Man får inte ha armbågarna på bordet, det har jag iaf lärt mig.. men det har jag ändå, när ingen ser :P

Tyskan går bättre och bättre. Jag förstår iaf mer och mer, men jag tycker fortfarande att det är väldigt svårt att prata. Adeline säger ändå att jag blir duktigare för varje dag, men kanske säger hon det bara för att vara snäll. :P

Imorgon börjar barnen skola och dagis, det innebär att jag är ledig på dagarna! Så nu ska jag äntligen börja utforska staden och affärerna :D :D Jag ska även gå och anmäla mig till en tyskakurs. Gjorde ett prov i torsdags, för att se vilken nivå jag ligger på. Det var inte kul, massa gramatik och allt annat som man hunnit att glömma..  

Det finns massor mer att berätta, men får ta lite i taget ;)
ska väcka barnen 06:45 imorgon, så börjar bli dags att sova nu! hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0