"Vi ses vid jul"

Firade syster igår som fyllde  17.. fatta att ens lillasyster fyller 18 nästa år! usch..
Hela tjocka släkten var hemma å det är ju alltid kul att träffa alla, men med två småkusiner som fått för sig att jag är något slags klätterträd kan det kännas  ganska skönt när festen är slut.
 
Det som kändes konstigt var att när min morbror skulle gå så sa han, "vi ses väll vid jul då". Snacka om att det inte är långt kvar! Jag går bara och väntar på den dagen då jag verkligen ska fatta att jag ska flytta. Tänk om jag inte inser det förns den dagen då familjen kommer och jag plötsligt sitter inklämmd i en bil, med alla mina saker, påväg ner genom landet.

När jag kollade till min mobil efter att alla gäster hade gått hem, såg jag att jag hade ett missat samtal från ett nummer jag inte kände igen. Det började med +49 vilket betydde att det var ett tyskt nummer. Jag såg även att någon pratat in på mobilsvaret, det var Adeline, mamman i familjen jag ska flytta till. Hon sa att den 20 augusti nu är spikat, det blir datumet som de kommer och hämtar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0