Svenska pysseldagen

Här i Düsseldorf finns det en svensk förening som bl.a. anordnar lite olika aktiviteter och firanden för svenska barnfamiljer året runt. Vi kommer t.ex. att fira lucia och midsommar. :)
   I söndags anordnades det en pysseldag, med lite mer eller mindre typiskt svenska pyssel. Man kunde göra potatistryck, smällkarameller, servett-tecknik, smycken osv. 
   Självklart var det först och främst barnen som skulle få chansen att pyssla, men tror nästan ingen förälder kunde hålla sina händer helt borta.. 
   Det var jättemysig stämning och att göra en smällkaramell kändes extra speciellt. Jag vet inte hur många år sedan det är, som jag gjorde min senaste.. De senaste åren har jag nog slängt flera än vad jag tillverkat ;)
   Men eftersom jag är i stort behov av lite julpynt till mitt rum, så var det ju ett utmärkt tillfälle!



  

Viktoria gjorde en liten julgransmagnet


Även Nils gjorde en.. eller rättare sagt, även Adeline gjorde en smällkaramell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0