Pank och tråkigt = lugg

Har legat sjuk så gott som hela veckan. Men har egentligen inte varit så hämskt. På dagarna har jag legat nerkrupen i sängen, sovit en stund och tittat på film. Pappan var ju ändå bortrest så behövde inte ha dåligt samvete för att jag inte gjorde något vättigare. 
   Typiskt nog var barnen ganska krävande och mardrömen var onsdags kväll när vi skulle äta kvällsmat. Lite bakgrundsfakta kan vara att Nils redan innan maten hade haft ett raseriutbrott som varat i nästan över en timma.. 
   Sedan var det alltså dags att laga maten, korv och linser. Allt var i burkar, så det var bara att värma ;) Dock visar det sig att en av korvburkarna är mögliga innuti.. Får snabbt ta fram lite kött att komplitera med.
   Viktoria tycker det är väligt intressant och vill självklart öppna burken och titta på den mögliga korven. Allt slutar med att hon välter ut korven och en flod med möglig korvsky rinner ut över köksbänk o ch ner på golvet..
   En sekund senare hörs ett "bonk" bortifrån bordet. Det är Nils som just tappat ner sin joghurtburk på golvet!
Märkligt nog överlever jag kvällen ;)

Igår började jag dock bli lite rastlös på att bara gå hemma. Ändå mådde jag fortfarande inte helt bra. Då tog jag fram saxen och klippte lite lugg på mig. Inte så mycket, men lite iaf. Har funderat på det ett tag, men vill inte klippa resten av håret. Därför har det kännts lite onödigt att gå till frissan, när jag ändå inte har något överflöd av pengar heller.. haha

Idag har jag iaf diagnostiserat mig som frisk! Så nu på eftermiddagen tog jag och Mia en sväng till Ikea. Vi började med att äta mat och sedan gick vi bara och tittade en sväng. Köpte några små glasburkar som man kan ha lite allt möjligt i. Stannade även till i mataffären och köpte en påse Algrens bilar och lite Dajm + en dajmtårta som vi smakade på redan nu ikväll ;) mumsfillibabba !!

Här är en liten bild på hur håret blev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0