kaaaaallt

Nu har sverigekylan spridit sig söderut. Idag när jag vaknade var det bara 3 grader varmt! :S usch. Egentligen är det ju inte så farligt, men kylan känns ännu kallare här eftersom det är fuktigare. Och jag har gått och varit småfrusen hela dagen.. Men man vänjer sig väll får vi hoppas! 
Det var iaf grymt fint väder idag! Soligt och iaf 10 grader tillslut mitt på dagen.

Efter lunch gjorde jag mitt första frissörbesök här i tyskland. Jag hade kollat upp lite bra ord innan, så jag skulle kunna förklara vad jag ville. T.ex. vad toppning hette, slingor, toning osv. Resultatet blev toppning, lite mer uppklippt, ljusa slingor och någon slags behandling som gjorde håret betydligt blankare än innan. Allt detta till en kostnad av 50 €, alltså knappa 500 kronor, vilket ju var väligt billigt och man jämför med hemma. :) Innan hade jag funderat på att tona håret mörkare, men jag ändrade mig alltså i sista minuten och nu är jag väligt nöjd med hur det blev ;)

Annars har jag inte gjort så mkt idag som är värt att nämna. Imorgon ska jag göra min plikt som den snälla aupairtjejen och gå på en föreställning på Viktorias skola. Eftersom både Fabrice och Adeline jobbar tror jag att hon uppskattar om iaf jag kommer och tittar.

Imorgon kväll ska jag träffa Emelie och en kompis till henne. Vi ska ha det mys och t.ex. laga tacos tillsammans. ( blir faktiskt första gången jag kommer att äta det här nere, det verkar inte allt lika populärt som hemma i Sverige) Det ser jag fram emot. 

Nu ska jag sova! god natt på er! 

Kommentarer
Postat av: Syster Amanda

Själv vaknar mar av sin mor som säger "NU har det snöat" Wohow tänker man... Själv sitter man och äter frukost, tittar på termometern, wohow tänker man, -2 grader... Själv kommer man snart behöva ficklampa för att hitta till bussen på morgonen, vad tänker man?

2010-10-23 @ 10:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0