Första svensken

Idag har jag träffat en annan svensk aupairtjej för första gången. Skönt att kunna snacka obehindrat med någon, även om det kanske inte är så bra med tanke på tyskan.. :) Men jag har saknat det där med att kunna snacka om allt och kunna uttrycka sig helt utan problem. Hon heter Emelie och kommer från Dalarna.

Innan har vi bara snackat på telefon två gånger och smsat lite med varandra, så idag när vi skulle ses hade vi ingen aning om vem den andra var eller såg ut .. :P Men vi bestämde träff utanför McDonald's och sa lite kännetecken som skulle göra det enklare att hitta varandra.

Så vid halv 11 åkte jag in till Arcaden och höll utkik efter en tjej med grön jacka och vit halsduk, och det fanns en tjej som passade in på den beskrivningen ;) Först hälsade vi på varandra, men sedan var det lite svårt att veta hur man skulle gå vidare. Men vi gick runt i lite affärer och så snackade vi lite under tiden. Det är bra att vi båda är aupairer för då hade vi något gemensamt som vi kunde börja att snacka om. Och efter någon timme känndes det väldigt bra och vi åt lite  lunch tillsammans och så. Vi är nog lite olika varandra, men det behöver ju absolut inte vara något negativt. Vi hade faktiskt väldigt mkt gemensamt också :)

Vi ska ses på fredag igen hemma hos en finsk tjej som hon känner. Ha lite myskväll pch sådär, något jag saknat här  väldigt mkt!!

Det enda som är lite synd är att Emelie har väldigt mkt hemlängtan, så hon kommer troligtvis åka hem vid jul.. men jag ska göra allt för att få henne att ändra sig! ;)

Nu ska jag ta med min radio ner till källaren och ställa mig och stryka lite! Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0