Düsseldorf

Nu när jag för en gångs skull både har en kamera och internet som fungerar samtidigt tänkte jag passa på att ta lite bilder inne i själva centrum. Idag gick jag och Leslie, från Sydafrika, på stan och då passade jag på att ta lite kort ;) 
Dagen har varit riktigt bra, och imorgon har jag tyskakurs på förmiddagen. Det är en rolig kurs som jag alltid ser fram emot att gå till. Vi är fem auparer som brukar sitta tillsammans, och alla är jättetrevliga.

Nu börjar också resan hem att närma sig. Lika overkligt som det kändes att åka hit, känns det att åka hem igen. Kan inte fatta att jag ska träffa min familj och alla vänner igen! Just nu tänker jag på det nästan hela tiden. Jag ska få sova i MIN säng, äta mammas mat som jag saknat massor (även om maten här också är jättegod). Jag ska gå med min syster på stan, köra bil (som jag inte gjort sedan jag flyttade). Jag ska träffa alla mina vänner, eller iaf de som är kvar hemma i norrköping. Bl.a så fyller bästa Frejd år lagomt tills att jag kommer hem, så det blir ju nice med en födelsedagsfest ;)

Ja det är så mkt som jag kommer vilja göra under de där dagarna så det är omöjligt att räkna upp allt..




Düsseldorf ligger jäms med Rheinfloden. Jag tror det finns ungefär fem broar från Düsseldorf som går över till andra sidan. På den här bilden syns en av dem. Det höga tornet är också typiskt för Düsseldorf. När jag går vilse brukar jag hålla utkik efter det.. :P



Så här ser det ut på andra sidan floden.



Det är väldigt fint att promenera i altstadt bredvid rhein. Här har jag även cyklat några gånger, och idag satt jag och Leslie här och åt en varsin glass :)



Så här ser en typisk gata ut i altstadt. Fina fasader, mycket blommor och mest äldre människor.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0